måndag 15 augusti 2011

Här är mitt bidrag till en servettask-tävling.
Ett enkelt lock.


Här är en quilt som jag har hållit på och sytt på ett tag.
Den heter Summer Breeze .
Mönstret finns i boken
Scrap-basket suprises


Jag har sytt den med quilt as you go.
Det ljusa tyget är quiltad med fjädrar,
nu ska bården quiltas sen på med lukkekant så är den klar
Det blir nog min 3:e större quilt jag gjort.

I mina gömmor ligger ännu min moondance, mackad och klar för quiltning.
Där ska det bara komma pås hur den ska quiltas.

Kram Eva

10 kommentarer:

  1. Vilka fina färger du sytt din stora kvilt med.
    Beundrar alla som kan sy fjädrar!
    Ska nog lära mig det någon gång;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så bra att du hann få med en ask!!
    Vilken fin quilt du gjort... underbara färger!!
    Grattis till den... och asken!
    Kram Bibbi

    SvaraRadera
  3. Oj så fin den blir. Har Du frihandskviltat? kram

    SvaraRadera
  4. Underbar kvilt och så läckert du kviltat.Skall bli kul att se helt klar. Lycka till.
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. Din kvilt är jättefin och så fint du har kviltat, hoppas få se den IRL. Din servettask är också mycket söt med nyckelpigorna! Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken kvilt och vilken kviltning - ursnygg!! Kram fr Lisa i Lysekil

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig kvilt, och så fint du kviltat! Kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Snygg och underbar frihandsquilt
    Kram Monica O

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig kvilt du gjort!! Får kanske se den imorgon???
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  10. Ohh vilken härlig quilt!! Superfin quiltning!
    Gillar även servettasken!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera