måndag 7 februari 2011

Måste sy

I lördags var jag på ett jättebra fördedrag av och med Philippa Naylor.

Hon berättade om familjens flytt från SaudiArabien till England.


På lördagskvällen så skulle jag packa symaskinen med tillbehör för en kurs för henne.

Jag hade inte tänk att sy något på maskinen den kvällen,

för tänk om maskinen skulle börja krångla.
Till slut så var jag bra tvungen att börja plocka farm tyger och börja sy.


På en lista här på nätet så har vi en ST, en liten fin valentinbonad,

den pockade på mig så till slut så var jag tvungen att börja sy på den.

Om det blev en valentinbonad så är svaret nej,

skapandet levde sitt eget liv så det vara bara att följa med i proceduren.

Så här blev min bonad

Kram Eva

11 kommentarer:

  1. Så gullig den blev. Den blev jättefin och bra med sådana färger, nu kan du ju ha den framme året om.
    Tack för i söndags, vi hade inte mycket tid över att prata men jag är ändå helnöjd med min helg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fasiken så läcker den blev, varför måste ett valentinhjärta vara rosa eller rött?

    SvaraRadera
  3. Så bra din lilla bonad blev när du lät den växa fram som den ville.

    SvaraRadera
  4. Den är jättefin! Inte måste det väl vara en "Valentin", det kan ju bara en Hjärtebonad! :-)

    SvaraRadera
  5. Tycker den blev härlig! Klart den platsar bland de andra på Yahoo.

    SvaraRadera
  6. Visst kan man göra egna variationer -det gjorde jag:-))
    Härlig bonad.

    SvaraRadera
  7. Din bonad blev jättefin! Gillar de färgglada hjärtanen!

    SvaraRadera
  8. Tycker din bonad blev jättebra, kul med lite olika varianter!

    SvaraRadera
  9. Den blev jättefin! Det är det som är kul när vi syr tillsammans för ingen blir lika.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  10. Tycker den är jättefin,kul med glada hjärtan.

    SvaraRadera
  11. Vilken fin bonad du gjort - kul att se den i andra färger.

    SvaraRadera